Friday, January 04, 2008

Welcome / Velkommen 2008

So fast time passes here in Mozambique! (contrary to what is else being said about Africa…). We are already in 2008! After not having written for a long time, I’ll better start by wishing everybody a happy New Year and wishes of a good year of 2008 with a lot of joy and love and all that stuff. Not that New Year is anything special really, in a way, every day begins a new year. It depends on when you start counting. For me, a new year started when I arrived to Mozambique, not to say a whole new life. It has been surprising, exiting and joyful, and it still is indeed. Sometimes I can almost get exhausted just thinking about all the things that has happened (and still are happening) in my time here and also extremely happy when I think about how my stay is enriching my life.
In that way, the entering to 2008 is first of all a reminder of how wonderful and exiting the year 2007 was and I appreciate that reminder. What signification the events of 2007 are going to have for my future life I will probably find out more about in 2008. An exiting and uncertain time is waiting ahead….welcome 2008!

Så hurtigt tiden går her I Mozambique! (i modsætning til hvad man ellers siger om Afrika…). Vi er allerede i 2008! Efter ikke at have skrevet i et godt stykke tid, må jeg hellere starte med at ønske alle et godt nytår og ønske et skønt år 2008 med masser af glæder og kærlighed og hvad der nu ellers hører til. Det er jo egentlig ikke fordi nytåret er noget særligt. På en måde kan man jo sige at der begynder et nyt år hver dag. Det kommer an på hvornår man tæller fra. For mit vedkommende, startede et nyt år på en måde da jeg kom her til Mozambique, eller måske nærmere sagt et helt nyt liv. Det har været en overraskende, spændende og lykkelig tid, og det er det stadig. Nogle gange kan jeg blive helt udmattet af at tænke på alle de ting, der er sket i min tid her, og samtidig enormt glad når jeg tænker på hvordan det beriger mit liv. I den forstand er begyndelsen på 2008 først og fremmest en påmindelse om hvor fantastisk og begivenhedsrigt 2007 var. Bestemt en påmindelse jeg værdsætter. Hvilken betydning begivenhederne fra 2007 kommer til at have for mit fremtidige liv vil jeg nok finde mere ud af i 2008. En spændende og uvist tid venter forude… velkommen 2008!

1 comment:

mulato said...

Godt NytÅr!